sexta-feira, 18 de março de 2011

Olá 6ª séries

6ªséries
Hi guys! How are you? Aqui estão os exercícios para a prova.
Good luck!
See you!
I) Dê o significado em português dos seguintes verbos:
a) drive= ________  b) eat= __________   c) drink= __________   d) have= _________  e) go= __________
 f) do= _________   g) start= _________   h) stop= __________     i) select= ________
II) Conjugue os verbos abaixo nas pessoas indicadas:
Ex: PLAY
I play            You ______       He _________    She _______    We ________
DO
I _____         He _______          It _________         We _______       They _______
EAT
You _____    She _______          WE ________         You _______        They _______
III) Agora, complete o texto com os verbos em parênteses.
Ana ___________ (live) in a small city in Canada. She _________(like) chocolate and she ______ (love) pets. She ______(have) a dog.The dog _______( eat) vegetables. Ana _______ (go) to school by bus. She ______(do) homework during the week and on Saturdays She _____(play) video games.
IV) Trasforme as sentenças em questões:
Ex: You love me?
 Do you love me?
Ex: She loves me.
    Does she love me?
Continue....
a) You drink apple juice. ____________________________?
b) We live in São Paulo. ____________________________?
c) Ronaldo plays soccer. ____________________________?
d) Chris loves chocolate. ____________________________?
Por enquanto é só! Façam os exercícios e me procurem para saberem as respostas.
xoxo

Nenhum comentário:

Postar um comentário